Istoricul Programului "Rabla"
Romania desfasoara de 6 ani programul Programul de innoire a Parcului auto national, "RABLA", asa cum romanii l-au numit. An de an, statul roman a acordat cu titlu gratuit o prima de casare persoanelor posesoare de autovehicule mai vechi dispuse in a-si cumpara o masina noua, mai putin poluanta.
Impactul social si de mediu al Programului nu mai reprezinta o noutate pentru nimeni! Datele sunt cele care releva ca Programul rabla este unul cunoscut, ravnit si folosit de cetetean inca din anul 2005.
Astfel:
Din primul an, cu o prima de casare de 3.000 de lei, au fost vandute 97% din cele 15.000 de masini inscrise in program. Un an mai tarziu, numarul total de masini alocate a crescut cu 10%, dar s-au vandut putin peste 15.000 de unitati. In 2007, an record pentru piata auto, cand Romania a intrat in Uniunea Europeana si cand a renuntat la accize si a introdus taxa de prima inmatriculare, cererea pentru programul Rabla a fost de aproape 100%. Din 2008 insa lucururile s-au schimbat.
Volumul total a fost majorat la 40.000 de masini, piata auto a scazut pentru prima data, ceea ce a facut ca cererea sa fie de 76%. Pe ansamblul anilor 2005-2008, au fost retrase din circulatie aproape 77.000 de masini vechi.
In 2009, prima etapa a avut cerere pentru doar 57% din cele 20.000 de masini, desi prima de casare a fost majorata la 3.800 de lei. Toate acestea au avut loc in conditiile in care prima de casare a fost majorata la 3.800 de lei, echivalentul a aproape 900 de euro. In program au fost incluse si masini cu varsta minima de 10 ani, fata de minimum 12 ani, cum s-a intamplat din 2005 pana in 2008 inclusiv, iar numarul total al masinilor alocate a crescut cu 50% fata de 2008. Cu toate acestea procentul de 57% poate fi explicat si prin prisma faptului ca programul a fost demarat la sfarsitul primului trimestru, care fusese cel mai slab trimestru pentru Romania din ultimii 5 ani.
Conform celor mai recente statistici ale ministerului, in 2010 au fost casate prin programul "Rabla" 186.854 de masini si au fost cumparate aproape 60.000 de masini noi cu ajutorul bonurilor valorice.
Pentru a te ajuta sa te informezi in privinta programului iti furnizam cateva informatii verificate:
- Ordinul nr. 772 din 31 ianuarie 2011 pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national 2011
- Comunicat de presa din 21 decembrie 2010 Programul Rabla 2011 va putea fi accesat si de institutiile publice
- Descarca Modul de inscriere a persoanelor fizice in program (sursa AFM)
- Descarca Modul de inscriere a persoanelor juridice in program (sursa AFM)
- Descarca Lista operatorilor economici autorizati sa efectueze activitati de colectare si tratare a vehiculelor scoase din uz pentru anul 2010 (sursa AFM)
- Descarca Lista producatorilor/importatorilor si distribuitorilor de autoturisme autorizati pentru anul 2010 (sursa AFM)
- Programul "Rabla"
- Procedura Programului "Rabla"
- Programul "Rabla" continua in 2011
- Programul "Rabla" 2010 - particularitati
- Programul Rabla pentru tractoare
- Programul "Rabla" 2009 - particularitati
- Intrebari si Raspunsuri Programe "Rabla"
- Ordinul nr. 1936 din 17 noiembrie 2010 pentru aprobarea unor derogari de la dispozitiile Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, interimar, nr. 1.683/2009 (sursa AFM)
- Tichetele pentru Rabla sunt valabile pana la 31 ianuarie 2011 (sursa AFM)
- Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national a atins 87% din obiectivele stabilite, pana la data de 03 septembrie 2010 - Comunicat de presa (sursa AFM)
- Afla mai multe informatii actualizate si statistici privind Creditele Auto