Procedura Programului "Rabla"

PASUL 1 : Duceti autoturismul uzat la Core Mataliat Exim SRL

Trebuie sa va prezentati la Core Mataliat Exim SRL cu autovehiculul uzat pentru distrugerea acestuia si veti obtine urmatoarele documente:
- tichetul valoric
- certificatul de distrugere a autovehiculului uzat

Pentru identificarea exacta a calitatii persoanei care preda autovehiculul uzat spre casare Operatorii economici autorizati (colectorii) pot solicita, dupa caz, urmatoarele documente:
- certificatul de mostenitor (atunci cand certificatul de mostenitor atesta existenta mai multor mostenitori, este necesara procura notariala prin care persoana care se prezinta in vederea predarii spre casare a autovehiculului uzat este imputernicita sa actioneze si sa incheie acte juridice in numele si pe seama tuturor comostenitorilor in cadrul programului, in vederea predarii spre casare a autovehiculului uzat si obtinerii tichetului valoric, radierii autovehiculului uzat din evidenta circulatiei, inscrierii la un producator validat si achizitionarii autovehiculului nou)
- certificatul de casatorie sau documentul care atesta schimbarea/modificarea numelui si/sau prenumelui, eliberat de autoritatea competenta
- actul care atesta modificare/schimbarea adresei de domiciliu sau de resedinta

Important:
- Nu uitati sa recuperati placutele cu numerele de inmatriculare, intrucat acestea va vor fi necesare in etapele urmatoare !
- Core Mataliat Exim SRL achita proprietarului autoturismului uzat, predat spre distrugere, suma platita in mod obisnuit pentru achizitionarea ca deseu a tipului de autoturism respectiv.

PASUL 2: Vizita la notariat

Trebuie sa va prezentati la un notar, pentru a obtine copii legalizate ale certificatelor de inmatriculare si de distrugere a autovehiculului uzat. Daca doriti o achizitie prin leasing este necesara o declaratie pe propria raspundere, autentificata de notarul public, prin care proprietarul isi exprima in mod explicit optiunea de a achizitiona autovehiculul nou la sfarsitul perioadei de leasing, in cazul intentiei acestuia de a obtine finantare in baza unui contract de leasing financiar. Aceasta declaratie se va solicita de catre firma de leasing prin care veti hotara sa cumparati, dupa aprobarea dosarului de finantare.

PASUL 3: Vizita la Politie pentru Radierea masinii

Trebuie sa se prezinte la serviciul comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor competent teritorial de unde trebuie sa obtina certificatul de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat, care se obtine la cerere in baza predarii certificatului de inmatriculare si a certificatului de distrugere a autovehiculului uzat, ambele in original. Certificatul de radiere din evidenta circulatiei trebuie sa mentioneze ca autovehiculul uzat a fost casat/predat in vederea dezmembrarii.

Documentele necesare pentru obtinerea certificatului de radiere:
- Cerere de radiere tipizata (de la un birou de copiat acte);
- Cartea de identitate a vehiculului, daca exista;
- Fisa de inmatriculare, cu viza circumscriptiei financiare;
- Certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in original (certificatul obtinut de la agentul economic care a preluat autoturismul uzat);
- trei exemplare, completate, ale certificatului de radiere;
- actul de identitate al proprietarului /mostenitorului, in original si copie xerox;
- certificatul de inmatriculare in original;
- placutele cu numerele de inmatriculare.

PASUL 4 : Vizita la Dealer si acordarea notei de intrare in program

Va prezentati la dealerul autorizat cu urmatoarele documente care vor fi verificate:
- Actul de identitate al proprietarului in copie si original
- Tichetul valoric/ tichetele valorice in original
- Certificatul de inmatriculare al autoturismului uzat, in copie legalizata
- Certificatul de distrugere al autoturismului uzat, in copie legalizata, eliberat de un operator economic colector autorizat
- Certificatul de radiere al autoturismului uzat, in copie legalizata
- Declaratia pe propria raspundere, in forma autentificata de notarul public prin care isi exprima optiunea de a achizitiona autovehiculul nou la sfarsitul perioadei de leasing, daca finantarea se face in baza unui contract de leasing financiar

Dealerul va va acorda nota de intrare in program. Valabilitatea notei de inscriere nu poate depasi data-limita de utilizare a tichetului valoric.

Tichetul valoric (in original) se poate vinde unei alte persoane insotit de:
- certificatul de inmatriculare a autovehiculului uzat, in copie legalizata ;
- certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, in copie legalizata ;
- certificatul de radiere din evidenta circulatiei a autovehiculului uzat, in copie legalizata

Foarte important:
Informatiile din aceasta pagina sunt bazate pe comunicarile AFM publicate pe site-ul www.afm.ro valabile la data de 10 februarie 2010 si nu constituie un angajament contractual

schema

Pentru a te ajuta sa te informezi in privinta programului iti furnizam cateva informatii verificate: